torsdag 21 april 2011

Bebisgos och tandkräm

Godmorgon! Natten har varit helt ok. Wille chockade med att sova från 20.00 till 01.30 utan att vakna. Det är nog nästan rekord. Tyvärr kunde självklart inte jag somna under denna tid, jag väntade bara på att han skulle vakna vilken sekund som helst från kl 23.30. När han väl fått mat runt 02 så kunde jag slappna av och lägga mig. Sedan vaknade han endast 3 gånger under natten. Jag kan nu nog faktiskt avgöra att detta med att byta så han sover i eget rum har varit jättebra! Han var redo för det nu och det har funkat galant. Men jag tänker inte grubbla över om vi borde gjort det tidigare för det tror jag inte. Det funkar jättebra nu men det är inte säkert det skulle gjort det för en månad sen.

Jag hoppas att sömnen håller i sig. Jag är helt död på dagarna nu för tiden, för min kropp tar väl igen all sömn den gått miste av. Och detta gör att jag är tröttare än vanligt. Får jag bara någon vecka till av denna nattsömn så fungerar jag nog som vanligt igen. Jag vet iofs aldrig om påsarna under ögonen kommer försvinna, det känns som dom har etsat sig fast på något sätt. Haha. Men vad ska man göra. Jag visste ju att jag inte direkt skulle bli snygg av en graviditet och förlossning. Det är smällar man får ta. Det är värt varenda kilo, bristning, hängpatte, påsar under ögat, håravfall, torrhet, ömhet, hormonsvängningar, ryggvärk, huvudvärk och alla andra jädra eftersmällar man får efter en graviditet/förlossning. Jag kan liksom inte klaga över någonting av detta, för jag skulle aldrig önska det ogjort.

Wille min gosigaste gosse. Jag saknar dig redan fast än du bara sovit i 30 minuter. Ibland blir det så när jag pratar eller skriver om honom. Jag bara kommer på att "Herregud, jag har en bebis, en underbar liten gosig bebis" och så kan jag inte sluta tänka på det. Tillslut måste jag gå in och ta upp honom och sätta mig med han sovandes i min famn och bara gossa lite. Då är det så mysigt. Så snusar han lite mot min nacke och sen sträcker han på sig med armarna över huvudet och sen kikar han lite med ena ögat. Då är det dags att lägga ner honom igen har jag lärt mig. Annars blir det liv. Men dom minutrarna, det är bland det bästa jag vet.

Idag har jag redan hunnit gå till posten en snabbis och hämtat ut ett paket. Vi fick hem ett gäng med tandkräm från BrilliantSmile. Nu ska vi testa dessa och sedan återkommer vi med resultatet om våra tänder verkligen blev vitare med denna tandkräm. Några av er kommer också få chansen att testa tandkrämen själlvklart för jag slänger ner några i Goodiebagen! :) Oj vilket dunderinlägg det blev. Det ber jag om ursäkt för :) Vi hörs senare. Nu ska jag gå ner på stan och shoppa lite kläder till min söta Wille.


1 kommentar:

  1. Här sitter jag också och väntar på ett paket tandkräm från dem :-)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar