tisdag 19 april 2011

Silikonklocka vs Plastklocka


Jag har fått möjligheten att testa både plastklocka och silikonklocka. Det var inte riktigt meningen att ställa dom mot varandra, men jag tänkte att det kunde vara lite roligt.

Silikonklocka
* Ställer lättare in storleken
* Mjuk och smidigare
* Känns lyxigare
* Snyggare tidvisare
*Tydliga och snygga siffror

Plastklocka
*Billigare
*Lättare och luftigare
*Blir inte lika svettigt under bandet :)
* Diskretare utan bling bling
* Tystare "tick tack"

Vilken som är bättre än den andra är svårt att säga. Siliconklockan håller nog längre tror jag. Fast plastklockan kan man ju köpa flera av för dom är billigare. Så det beror lite på hur man tänker :)

Klockorna kommer från
OvanligaKlockor.se



13 kommentarer:

  1. Den orangea klockan är verkligen toksnygg! :)

    SvaraRadera
  2. Använder du de där klockorna själv?

    SvaraRadera
  3. Det är min arm på bilden ja. Eller vad menar du?

    SvaraRadera
  4. Jag menar, är det här typ konsumentinformation eller brukar du använda de där i vardagen? :)

    SvaraRadera
  5. Jaha. Haha. Trög jag är :) Detta är en recension, alltså konsumentinformation kan man väl kalla det. Men jag använder även klockorna i vardagen också så fort jag får möjlighet. Hemma med Wille känns lite överflödigt. Men när jag jobbar eller går ut. Ett billigt alternativ till mig som inte använder klocka så ofta annars. Då känns det onödigt att köpa en alldeles för dyr som blir liggandes när jag är föräldraledig.

    Bra fråga!

    SvaraRadera
  6. Kunde kanske ha uttryckt mig lite tydligare. :)
    Såg någon gång att du fick ett gäng klockor, så några gillade du nog för att behålla och inte lotta ut? :)

    SvaraRadera
  7. Jag lottade ut 2 av klockorna. Rosa och Lila på vinnarnas egna önskemål i Goodiebagen. Den svarta fick min sambo Magnus och den röda behöll jag själv. Den vita silikonklockan har jag fått vid ett senare tillfälle.

    SvaraRadera
  8. Nu glömde jag säga en sak. "Tystare tick tack" fick mig att fnissa lite, föreställer mig att den andra ställer till med ett jäkla liv. :)

    SvaraRadera
  9. Haha. Ja men jag ville att det skulle vara lika många fördelar med båda klockor, och min fantasi tog slut. Och då kom jag på att jag dagen innan reagerat på att klockan tickat när jag skulle sova och det störde mig så jag var tvungen att gå ut med klockan ur rummet. :)

    SvaraRadera
  10. Hehe i det här inlägget var det riktigt roligt att följa er konversation i kommentatorsfältet!

    SvaraRadera
  11. Om du var tvungen att gå ut med klockan ur rummet måste den antingen ticka rejält högt eller så har ni det riktigt tyst och rofyllt i sovrummet. Kanske både och. :)

    SvaraRadera
  12. Haha nej men så högt tickar den faktiskt inte. Det var bara att jag råkade höra det, och sen kunde jag inte sluta lyssna på det. Som en kran som står och droppar. Därför var jag tvungen att gå ut med den. Men ja vi har det rätt så tyst i sovrummet när vi sover nu när Wille sover i eget rum :)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar