fredag 1 april 2011

Sjuka igen!

Nu är vi sjuka igen jag och Wille. Fast mest Wille. Jag har bara ont i halsen, men Wille är riktigt snuvig och hes och febrig. Fan när ska detta sluta? Nu har wille varit sjuk 4 gånger sedan han föddes. Det är ju i princip hela hans liv. Sen har det ju bara varit små förkylningar ingenting allvarligt och mest på kvällen/natten. Men nu är han riktigt förkyld, och inatt har varit den värsta natten hittills. Wille vaknade ungefär var 10-15 minut och bara skrek. Han hade feber så jag gav honom en Alvedon. När den började värka fick han tillbaka aptiten lite och slurkade i sig 150 ml och sen somnade, åh vad skönt tänkte jag, nu kommer han väl sova åtminstone 1 timme. Inte det! Efter 15 minuter vaknade han igen och skrek som en galning. Då var klockan 6.00 och jag gav upp, då hade jag fortfarande inte sovit någonting. Magnus som låg ute på soffan för att slippa oss snörvlande människor fick gott ta över och jag fick äntligen sova. Åh så skönt!

Nu längtar jag till sommaren mer än någonsin, så kanske vi slipper detta med förkylningar ett tag.

Lånad från http://linneatoivanen.blogg.se


3 kommentarer:

  1. åh vad trist att vara sjuka igen! :( Jag ser också fram emot sommaren, då är man aldrig sjuk!

    SvaraRadera
  2. Hugo har också vart förkyld säkert 4-5 omgångar sedan han föddes. Känns som han nästan aldrig är frisk någon längre period.. Förstår inte varför..

    SvaraRadera
  3. Pratade med min BVC sköterska när min lilla tös var inne på sin 4 eller 5 förkylning.. Och hon gjorde klart för mej att 8-10 förkylningar var att vänta.. Precis vad jag ville höra... :S

    Nu har dagisstartat och lyckats klämma in influensa och nu en superförkylning på mindre än 1 månad... ;) Lika illa varje gång, ingen sömn och massa gnäll... ;)Och sen blir iaf min lilla tös speedad av alvedon så det får hon bara i yttersta nödfall! Lycka till! ;)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar