fredag 15 april 2011

Vinn glassmaskin från OBH-Nordica

Som utlovat startar jag nu tävlingen i samarbete med OBH-Nordica. Nu har ni möjlighet att vinna En ny sorts glassmaskin. Ice Cream maker från OBH Nordica är en snyggt designad glassmaskin för otåliga glassälskare. Varje skål rymmer två portioner (2 x 0,35l). Förvara skålen i frysen tills det är dags att använda den (skålen fungerar som frysblock). Vispa ihop smeten, häll ned smeten i skålen och kör sedan maskinen i 10-15 minuter tills glassen är klar. Glass innehåller oftast en rad e-ämnen och färgämnen. För många föräldrar känns det tryggt att göra sin egen glass med naturliga ingredienser. Allt som behövs är grädde, ägg, vanilj och socker för att få till en god gräddglass! Jag och Magnus har fått chansen att testa den och vi är jättenöjda. Läs vår recension om du vill veta mer. Lycka till! :)





Tävlingsregler


Obligatoriskt
1. Titta på filmen och svara på frågan:
"Smakar alla barn på glassen?"
2. Svara även på frågan:
"Vad skulle du smaksätta din hemgjorda glass med?"
Guldstjärna. 
En guldstjärna till dig om tipsar om tävlingen på din blogg eller lägger till min blogg på bloglovin, då missar du heller inte kommande tävlingar :)












Follow I got too much time to kill
Frågan ändrades eftersom kommentarerna råkade synas.
Nu är resterande kommentarer dolda tills tävlingen avslutas.

Tävlingen avslutas
30/4




Lycka till!!

103 kommentarer:

  1. Sigge ville ha banan i sin glass.
    jag älskar hallon så det hade jag nog haft i min glass. eller kanske någon form av nougat glass kanske?

    SvaraRadera
  2. Bästa tävlingen!!!
    Sigge vill ha banan.
    Jag vill ha polkagrisstång...mums!!

    Karin (stormfageln@hotmail.com)

    SvaraRadera
  3. Detta är jag gärna med och tävlar om :) Denna maskin skulle komma väl till användning i vår & sommarvärmen :)


    Svar på fråga 1: Sigge vill ha banan i sin glass :)

    Svar på fråga 2: Jag skulle smaksätta min glass med melon & mango :) både jag, min sambo och våran son Leo älskar melon och mango. Åh så den glassen skulle smaka gott ^^,


    Nu håller vi alla tummar och tår här hemma :)

    Jag har länkat i bloggen: http://veronicaodquist.webblogg.se/2011/april/glassmaskin-fran-obh-nordica.html


    Namn och Lösen till bloggen;
    Thealee
    Sunshine


    Jag följer dig redan genom Bloglovin :)

    Hotmail: Lillsveh@hotmail.com


    Ha en bra helg, kramis!

    SvaraRadera
  4. Det är Sigge som vill ha banan i sin glass..

    Jag är väldigt förtjust i marabou polka, så jag skulle ha den i glassen å se hur de blev...

    Jag följer dig redan via blogglovin.. och jag ha länkat till denna tävling från min blogg..
    http://ishinkstankar.bloggplatsen.se/2011/04/15/5120045-tavlar-till-den-30-april/

    Anna Österlund
    smajl_123@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Sigge ville ha banan i sin glass

    Jag skulle smaksätta med kardemumma
    Inger@optimalmedia.se

    SvaraRadera
  6. Det är Sigge som vill ha en banan.
    Jag skulle året runt smaksätta min glass med choklad och nötter men om sommaren så skulle jag såklart smaksätta med nyplockade jordgubbar.
    Färskare och naturligare än så kan det inte bli!

    SvaraRadera
  7. Denna filmsnutt är så otroligt charmig!
    Liksom Sigge skulle jag smaksätta min glass med banan :)
    Men eftersom jag aldrig får nog av glass så skulle jag testa, testa, och åter testa mängder av olika smaker!

    Då alla smaskiga glassorter i affärerna ofta innehåller bär eller spår av nötter så kan jag inte äta dem på grund av allergi.
    Så vore verkligen superroligt att få välja sina ingridienser själv!

    Det första jag skulle testa att smaksätta med är
    dumlekolor :)

    Vill givetvis vara med och tävla med max antal lotter!

    Min länkning hittar du här:

    http://blandadetavlingar.blogspot.com/2011/04/tavla-om-en-underbar-glassmaskin.html

    SvaraRadera
  8. Svaret på fråga 1: Sigge vill ha banan i glassen
    Svaret på fråga 2: Jag skulle smaksätta min glass med krossad cholklad och hallon eftersom det är smaker som exploderar i min mun och som jag bara älskar!

    Här är länken om tävlingen i min blogg: http://caroooolinewilsson.blogspot.com/2011/04/glassmaskin-fran-obh-nordica.html

    SvaraRadera
  9. Svar: Sigge
    och jag skulle nog göra med jordgubbe :)
    följer dej redan på bloglovin, så följ gärna mig :)

    SKulle vilja vinna för tror de kommer bli en het sommar :)

    Mail: lindanilsson1990@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Sigge ville ha banan i sin glass.

    Om jag vinner (eller får smaksätta en glass någongång) skulle jag prova pistage och daim.. och sen samma fast med lite färska hallon i.. Låter gott.
    Jag gillar dej på bloglovin sen innan.

    rodeback@gmail.com
    Det är lite strul att kommantera, så jag hoppas inte du får fyra fem likadana kommentarer nu ..

    SvaraRadera
  11. jag gissar på att "banansmakaren" heter sigge:)
    Jag skulle ha choklad eller mango då jag älskar båda!! Är ett glassfreak:)
    Har tipsat om tävlingen på bloggen:)
    Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  12. 1. Sigge :)
    2. Jag hade valt att smaksätta min hemmagjorda glass med massvis av choklad, och en del nötter. Hade varit perfekt att krypa upp i soffan med en kväll när man känner sig lite nere:)
    Har tipsat om dina tävlingar i min blogg, och följer din med bloglovin :)

    dessie_2000@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. 1, Sigge

    2, Jag är lite annorlunda. Men jag skulle smak sätta den med granatäpple, choklad och jordgubbar. En smak som ger en vibrationer.! :)

    SvaraRadera
  14. 1. Sigge vill ha banan i sin glass.
    2 Jag skulle smaksätta min glass med marabou digestive & färska hallon o blåbär!

    min mejl är linda_794@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. 1. Sigge!

    2. Jag skulle smaksätta med toblerone och kolasås, sen skulle jag borsta tänderna noooga ;P

    anayahs@gmail.com

    SvaraRadera
  16. Sigge vill ha banan.
    Jag skulle smaksätta med hjortron

    länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2011/april/glassmaskin.html

    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  17. Klart jag är med. :)

    Sigge vill ha banan i sin glass.

    Vi skulle nog ha sommarbär i glassen, jordgubbar, hallon och sånt. :)

    Länkar också. :)

    http://vhdbrud.blogg.se/2011/april/tavling-hos-familjen-w.html

    Kramar Madde.
    jansson_madelen@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Åhh jag är JÄTTEGÄRNA med! Vi fullkomligen älskar glass, så den här vore en dröm i vårt hem :)

    1. Det är Sigge som vill ha banan i sin glass :)
    2. Jag skulle smaksätta min hemmagjorda glass med choklad, marshmallows och kanel! Jag älskar kanel, och det känns som det måste vara smaskigt ihop med choklad :)

    Självklart vill jag ha en guldstjärna, eller två! För jag har länkat på bloggen och har redan dej på bloglovin :)

    http://p0llys.blogg.se/2011/april/jag-tavlar-om-en-glassmaskin-fran-obh-nordica.html

    Kram, Ingrid

    lilla_ingrid1@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Jag är gärna med.
    Sigge vill ha banan =)
    Jag skulle smaksätta min glass med honungsmelon och oreos.
    Jag har länkat på min blogg http://bloggtvlingar.blogspot.com/2011/04/glassmaskin-fran-obh-nordica-304.html och följer självklart på bloglovin!!
    tina_z@live.se
    /tina

    SvaraRadera
  20. Vill jättegärna vara med:)
    Svaret är Sigge
    Jag hade velat prova lavendelglass med vanilj så det hade jag smaksatt den med

    Har tipsat http://annastipsblogg.blogspot.com/2011/04/glassmaskin.html

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Jag tror det var Sigge som ville ha banan i sin glass.
    Själv skulle jag smaksätta med färska hallon och krossad choklad. Men det finns ju hur många olika smakkombinationer som helst som jag skulle prova om jag vann.

    lina.mattsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Är gärna med!
    Det är Sigge som vill ha banan i sin glass.
    Jag skulle nog smaksätta min glass med jordgubbar.

    bellusss@live.se

    SvaraRadera
  23. 1.Jag är gärnar med och tävlar.
    svar1:Det är pojke heter Sigge.
    svar2:jag skulle smaksätta med frukt till example:jordgubbe.

    2.har redan följat dig på blogglovin.

    hoppas på tur!
    Mail:he-jasmine@163.com

    SvaraRadera
  24. 1. Sigge ville ha banan i sin glass :D
    2. Jag skulle smaksätta min glass med Apelsin och Choklad! :D

    Har länkat här: http://imtoooldforthisshittavlar.blogg.se/2011/april/tavling-hos-erika.html

    MVH, Viktoria (pillooow@hotmail.com)

    SvaraRadera
  25. Jag har tipsat om din tävling i min tävlingsblogg! :-) Håll mig gärna uppdaterad om dina tävlingar i framtiden om du vill.

    Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  26. 1. Sigge vill ha banan i sin glass.
    2. Skulle jag göra egen glass skulle jag smaksätta den med vaniljstång, hallon, blåbär och banan. Och sedan dekorera med lite chokladspån. :)

    Jag följer dig på bloglovin sen tidigare.

    sunnydrop@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Hej!

    Fråga 1: Sigge ville ha banan i sin glass!
    Fråga 2: Jag skulle smaksätta min hemmagjorda glass med mörk choklad, kokos, hasselnötter och banan. Jag tycker det låter som en jätte god glass! :D Jag älskar glass över allt annat, det är t.o.m godare än farmors hemmagjorda sockerkaka! (Förlåt farmor.. ;D) Jag kommer hålla tummarna ända tills 30:e april då tävlingen avslutas!
    Ha en underbar dag, kram Emma_favoriten@hotmail.com

    SvaraRadera
  28. Sigge vill ha banan i sin glass.

    Själv skulle jag vilja ha glass med citronsmak! Det är såååå läskande och gott på sommaren, men inte så ofta man hittar det!

    Och päron med kolasås givetvis....det är ju det bästa på alla sätt och vis!

    Ah, nu vart jag sugen på glass, tur man köpte lite igår!!

    Susanne LG
    gotland(at)speedmail.se

    Har dej på bloglovin...så en guldstjärna till mej!!

    SvaraRadera
  29. 1 Det är Sigge som smaksätter med banan.
    2 jag skulle smaksätta min hemmagjorda glass med hallon och blåbär. En oslagbar kombination!

    SvaraRadera
  30. denna vinst skulle vara super kul inför kommande bröllop. :)
    Det är sigge som vill ha banan i sin glass. Och i min glass skulle du finna körsbär och mörk choklad. Mina favoriter. Hoppas på tur.
    Mvh Anna
    hubbabubba2000@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. Sigge ville ha banan i sin glass!

    Tänkte ju säga att jag kommer smaksätta min glass med äkta vanilj och hemodlade hallon, men så avslutades ju filmen med just den smaksättningen! :) Måste alltså fundera ut något annat.. Sonens förslag är toffé (kola), banan, jordgubb och päron!

    Klart som korvspad att jag länkar i bloggen! :) http://annebo.blogg.se/?tmp=16200746

    SvaraRadera
  32. Haha, vilken underbar filmsnutt =)
    Det var killen som heter Sigge va?
    Själv skulle jag tillsätta jordgubbar i min glass =)
    Hoppas på tur!
    lottasundin6@hotmail.com

    SvaraRadera
  33. Sigge vill ha banan i sin glass :)

    Jag skulle smaksätta glassen med vanilj, och sen ha i jordnötter, krossad mörk choklad och kolasås! Supergott tror jag :)

    SvaraRadera
  34. Den där filmen är så härlig =) Det är lille Sigge som vill ha banan i sin glass.
    Jag skulle smaksätta min glass med choklad och chili! Jag har haft ett sug efter den blandningen ända sen jag var på chokladmässa i Örebro för ett x antal år sen! Och jag har inte hittat det än =(
    Jag följer redan via bl och det är klart jag tipsar;
    http://rockbarnettavlar.blogspot.com/2011/04/glassmaskin.html
    jjohannah@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Vilken härlig tävling! Jag skulle bli lika glad som barnen i filmen om jag fick min egen glassmaskin - vilken lycka!! =)

    Sigge vill ha banan i sin glass och jag skulle nog prova alla möjliga smaker men allra först skulle jag göra min favorit dajmglass med färska jordgubbar!
    malin.e.isaksson@telia.com

    SvaraRadera
  36. 1. Sigge vill ha banan :)
    2. Jag skulle experimentera fram en lchf-glass med chaismak!

    http://teskedtavlar.blogspot.com/2011/04/glassmaskin_17.html
    Här har jag länkat och jag har email
    teskedsmamman@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Sigge vill ha banan
    Jag skulle göra rawfood glass och smaksätta den med äkta vanilj och söta med yaukonsirap
    Nyttigt och bra =)

    SvaraRadera
  38. Härlig tävling, älskar glass!
    Det är Sigge som vill ha banan i glassen.
    I min glass vill jag ha hjortron, äpple och fläder. Tror iaf det skulle bli gott:)
    Ha det bra!// Caroline
    vitabergenserik@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. sofie.brannlund@hotmail.com18 april 2011 kl. 10:16

    fråga 1. Sigge
    fråga 2. o´boy til barnen och jag skulle nog vilja testa o´boy och hallon

    klart att jag länkar i min blogg
    sofiebrannlund.blogg.se

    SvaraRadera
  40. Jag är MED :)

    1. Sigge
    2. Avocado, lime och hallon :D GÖTTANS!

    Trevliga vårhälsningar,
    katja.a.jonsson@gmail.com

    SvaraRadera
  41. Jag är gärna med och det är Sigge som vill ha banan i sin glass och jag skulle nog försöka mig på en lingonglass eller kanske hallon/lakrits


    linda.stjernstrom[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  42. Jag är med!
    1. Sigge:)
    2. Jordnötter, kolasås och mjölkchoklad
    Mvh Annelie
    a.e.m-49@hotmail.com

    SvaraRadera
  43. 1."Vem vill ha banan i sin glass?"
    Svar: Sigge lade en banan i sin glass.
    2."Vad skulle du smaksätta din hemgjorda glass med?"
    Svar: Jag skulle smaksätta den med maräng, hallon & choklad! MUMS!

    // Alexandra

    tramsig_@hotmail.com

    SvaraRadera
  44. Jag är självklart med och tävlar om de här fantastiska priset som skulle komma väl till pass här hemma nu när sommarvärmen börjat komma.

    Barnet med bamse på tröjan heter Bea.

    Jag personligen skulle valt att smaksätta min glass med nötter och mjölkchoklad, men min dotter skulle nog vilja smaksätta med daimkulor som hon älskar.

    Länkat: http://mammasvardag.blogg.se/tavlingar/2011/april/tavlar-om-en-ice-cream-maker-304.html#comment

    Har dig även på bloglovin.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  45. Mitt nya svar blir då Bea:)
    samma smak:mango och choklad!!

    SvaraRadera
  46. Jag är gärna med, älskar glass och vore jättekul att kunna göra sin egen hemma, håller tummarna:)!

    1. Barnet som har bamse på tröjan heter BEA
    2. Jag skulle göra min favoritglass av banan,möjlkchoklad,jordgubbar och lime, mums!

    För en guldstjärna så följer jag dig såklart via bloglovin!

    linneasjostrom@live.se

    SvaraRadera
  47. Hej!

    1. Det är Bea som har bamse på sin tröja.
    2. Jag vet inte riktigt vad jag skulle smaksätta min glass men jag skulle smaksätta glassen som jag kände för. Men jag skulle nog ändå smaksätta glassen med färska hallon, färska blåbär, vit choklad, maränger och på toppen skulle jag ha färska jordgubbar.

    Tvyärr så har inte jag en blogg men om jag hade en blogg så skulle jag länka på den fast jag gick in på min syrras blogg i smyg och länka på den fast hon skriver inte i den längre så jag passade på att skriva i den!
    E-post: korssell@glocalnet.net

    Stor kram från Christine! ;) <3

    SvaraRadera
  48. Bea har Bamse på tröjan. Min glass skulle jag just nu smaksätta med Draculapiller :) Undras om dom finns i sverige? På Åland finns dom :))

    SvaraRadera
  49. Kul grej en egen glassmaskin ja e mé!!!

    Det var Bea som hade en snygg Bamsetröja o i min glass ska vara gjord på

    Mangosorbét med lemoncurd o pinjenötter, me like<3

    Självklart lägger jag ut en länk till tävlingen i min blogg så håller jag tummarna för en glassmaskin VILL jag ha <3

    SvaraRadera
  50. Kom min kommentar med? jag prövar igen..

    Det är den söta Bea som har en Bamsetröja.

    I glassmaskinen vill jag göra en;
    Mangosorbét med lemoncurd och pinjenötter,
    me like <3!

    Kramis ifrån Pockethexan@live.se
    som självklart lägger ut den här tävl. på min blogg http://pockethexorna.blogspot.com/

    Tack för en kul tävling!

    SvaraRadera
  51. 1. Bea har Bamse på sin tröja

    2. Jag skulle smaksätta med toblerone och kolasås, sen skulle jag borsta tänderna noooga ;P

    anayahs@gmail.com

    SvaraRadera
  52. 1.sigge
    2. jordgubb,päron eller något sånt

    melle_93@hotmail.com

    SvaraRadera
  53. Jag är med och tävlar om detta underbara pris!
    1. Barnet heter Bea.
    2. Jag skulle smaksätta med banan. Både jag och min son älskar banan. Skulle även smaksätta med lakrits och bjuda min sambo och syster på efersom de älskar lakrits. Skulle vilja smaksätta med så himla mycket! :D

    Följer redan din blogg via bloglovin! :)

    SvaraRadera
  54. 1.Bea
    2. Jag skulle smaksätta med blåbär :)

    SvaraRadera
  55. 1. flickan heter bea
    2. Jag skulle smaksätta med choklad!!!

    Marten.johannesson@live.se

    SvaraRadera
  56. Svaret är: Bea! :)

    Och mitt smak-val hade blivit... hmmm... vaniljglass med bitar av vit choklad och mörk chokladsås-rippel samt kokosflarn! MUMS!

    Har även länkat: http://tovis88.wordpress.com/2011/04/21/glass-i-stora-las

    Kram ectricgirl@yahoo.se

    SvaraRadera
  57. Hej!

    Bea har bamse på sin tröja

    Om jag skulle vinna glassmaskinen skulle jag smaksätta med VIOL! Violglass slår allt annat! Om jag hade en egen glassmaskin skulle jag prova alla smaker!

    länkar tävlingen i min blogg,
    http://pakngane.wordpress.com/
    den är direktlänkad till min FB så tävlingen syns för ca 300 personer :)

    ha det gott

    SvaraRadera
  58. 1.Det var Bea som hade bamse på tröjan :)
    2.Huum..
    Det var svårt,men jag hade nog ända velat smaka
    "kinapuffs glass"
    Haha,men jag skulle nog ta allt möjligt i min :D

    Har länkat på min blogg:
    http://tavliiingar.blogg.se/2011/april/glassmaskin.html

    Msn:Dansare96@hotmail.com

    SvaraRadera
  59. 1. Sigge vill ha banan i sin glass
    2. Jag skulle smakgätta glassen med polka för det ger en sàdan frisk och god smak

    Har lænkat i min blogg
    http://sofiestavlingsblogg.blogg.se/2011/april/30-april-glassmaskin.html

    Följer dig pa bloglovin och blev nr 131
    citcit.kuruyemis@gmail.com

    SvaraRadera
  60. 1. Svaret pà fraga nr 1 är Bea
    2. Jag skulle ha polka i min glass eftersom det ger en s`ædan frisk o god smak

    Har länkat i bloggen
    http://sofiestavlingsblogg.blogg.se/2011/april/30-april-glassmaskin.html

    Följer pa bloglovin som nr 131

    SvaraRadera
  61. Hej!Barnet med bamse på tröjan hette Bea. En väldigt mumsig glass skulle nog,för mig innehålla...Polkagris. Jag är laktosintolerant, så den ändå glassen jag får äta smakar vanilj. Det blir ofta lite tjatigt. Det skulle även vara gott med choklad i glassen,vilket man får göra på kakao och socker då. Kanske även lite kokos i? Hah,jag har många idéer.Det vattnas i munnen redan nu:)

    amandad@live.se

    http://speakingfishpinne.blogg.se/?tmp=22215945

    SvaraRadera
  62. Svar1; Filip!

    Svar2; Jag skulle smaksätta den med krossad choklad och rivet apelsinskal! Körsbär vore också gott att smaksätta med :)

    Jag vill veeeerkligen vinna en glassmaskin! Finns nog ingen som älskar glass mer än vad jag gör, hihi :). Ställ fram en tvålitersbytta framför mig och jag lovar att den är borta innan någon hinner blinka ;). Minns att vi hade en glassmaskin när jag var liten och några av de bästa barndomsminnena innefattar den glassmaskinen och när man fick göra egen glass :D.

    Har självklart tipsat om tävlingen i min blogg också!

    Länk; http://mylittlewords.se/2011/april/pst.html

    SvaraRadera
  63. Jag är med!
    Svar: Filip
    Jag skulle göra en laktosfri glass som jag smaksätter med polkagriskross för det älskar jag! Har ännu inte hittat det i affären...

    Har länkat.
    http://care69.blogspot.com/2011/04/30-april-vinn-glassmaskin-fran-obh.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  64. "Vad heter barnet som har verktyg på tröjan?"
    Filip
    "Vad skulle du smaksätta din hemgjorda glass med?"
    Vit choklad och minimarshmallows! :)

    För en guldstjärna: http://favolosa.blogg.se/2011/april/mitt-nya-liv-1.html

    SvaraRadera
  65. 1. Han heter Filip.

    2. Självklart hade jag blandat ned hjortron, mynta och äkta vaniljstång. Mums vad gott!

    kicki_m1(at)hotmail.com

    SvaraRadera
  66. Filip har verktyg på sin tröja.
    Guldkornen i vår trädgård skulle få smaksätta vår första egna glass.
    Det blir en handfull, som fryses in och sparas till alldeles speciella tillfällen. Men till slut hamnar i en helt vanlig hallonsaft eller björnbärssylt.
    Nu skulle de komma till användning, trots att de är få och inte räcker till så mycket!
    Våra havtornsbär! Skulle va så spännande få smaka i glass.
    Vi äter torkat havtornspulver på vår fil, för att det är nyttigt, men det pulvret måste vi köpa.
    Hittat dig äntligen på bloglovin efter många om och men!
    Skrivit inlägg på bloggen!

    SvaraRadera
  67. SVARET ÄR: BEA!

    Jag skulle ha browniesmets-bitar och kokos i min egna glas... mums!!

    Hoppas på tur denna gång
    /choklad@gmail.com

    SvaraRadera
  68. Åh åh åh, jag måste vara med!!
    Glass är bland det bästa jag vet, så även för de flesta i familjen ;) Så detta vore underbart!

    Det är FILIP som har verktyg på tröjan! :)
    I min glass skulle jag välja att ha banan och choklad - sååå gott ihop! :)

    Länkar i bloggen: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2011/april/mittnyaliv-30-april.html
    och följer dig redan på bloglovin!

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  69. Filip heter killen med verktyg på tröjan:)
    Smakerna är fortfarande choklad o mango:)

    SvaraRadera
  70. Är gärna med och tävlar,

    barnet med verktyg på tröjan heter Filip

    jag skulle smaksätta glassen med kaffe,chokladsås och kladdkakebitar

    länkat till tävlingen här :
    http://elinikiruna.blogspot.com/2011/04/tavling-glassmaskin.html

    SvaraRadera
  71. Vi vill gärna vara med och svaret på frågan är Filip.
    Om jag fick välja skulle jag blanda med rivet äpple och gärna ett stänk av kanel.
    Barnen älskar naturell glass, för de vill ofta ha banan bitar eller strössel på sin glass.

    Kram Olelsi/Nettan i Hälsingland.
    hockeytossan@hotmail.com

    SvaraRadera
  72. Bea, filip, elvira theo och sigge heter de 5 barnen:)
    Smakerna är nog fortfrande mango och choklad även fast jag skulle testa runt alla olika smaker;)

    SvaraRadera
  73. Vill gärna vinna en egen glasmaskin! Då skulle jag göra glass med philadelphiaost i.
    Banen i filmen heter Bea, Filip, Elvira, Teo och Sigge.

    Jag har tipsat om tävlingen här: http://muminmammatavlar.blogspot.com/2011/04/glassmaskin.html

    SvaraRadera
  74. Jag vill vara med!

    Rätt svar:
    bea
    filip
    elvira
    teo
    sigge


    Jag skulle smaksätta med choklad eller banan, smaskens! =)


    geshiia@live.se

    SvaraRadera
  75. 1. Bea, Filip, Elvira, Teo och Sigge.
    2. Jag skulle vilja ha i nötkräm :P Tycker det är så himla gott.

    J_e_n_n_y@hotmail.com

    SvaraRadera
  76. Barnen heter

    teo
    bea
    filip
    elvira
    sigge

    Jag skulle smaksätta min glass med kokos, det är min favoritsmak på glass.

    Har även länkat i min blogg men sidan är så jäkla seg så inlägget vill inte komma upp.
    Det finns i alla fall på http://molnboanna.blogg.se inom kort.

    SvaraRadera
  77. Äntligen blev blogg.se bloggen uppdaterad, här är länken till tävlingsinlägget

    http://molnboanna.blogg.se/2011/april/glassmaskin-304.html

    SvaraRadera
  78. 1. Bea, Filip, Teo, Elvira & sigge.

    1. Det skulle bli smak av banan och ananas, mina två favoriter! ;D


    bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  79. Jag är gärna med och tävlar! :D

    Svaren på frågorna:
    1. Barnen heter; Bea, Filip, Elvira, Teo och Sigge.
    2. Jag skulle blanda viol och lakrits. Jag älskar verkligen dessa smaker men tror jag inte provat det tillsammans i glass utan bara som godis, tror det blir en hitt! :)

    Bloggat: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2011/april/glassmaskin-304.html

    /Sandra
    sandra.li@hotmail.com

    SvaraRadera
  80. 1.- Bea , Filip, Elvira, Teo, Sigge,
    2.- Skulle smaksätta den med fetaost eftersom det är min stora kärlek i livet! Varför då inte satsa orginellt och njuta av de man älskar mest! :)

    SvaraRadera
  81. Hej hej klart man är med!

    *Barnen heter BEA, Filip, Elvira, Teo och Sigge.
    *Jag skulle smaksätta glassen med vildabär och krossade chokladbitar!

    *Guldstjärna, Är en följare! (prenumeranter 133)

    *håller tummarna*

    KRAM

    SvaraRadera
  82. 1. Barnen heter Bea, Filip, Elvira, Teo och Sigge.
    2. Jag skulle smaksätta min glass med torkade plommon dränkta i konjak! Som romrussin fast såååå mycket bättre *mums*

    Tipsar om tävlingen i min blogg!

    häls. F

    SvaraRadera
  83. Jag är med!
    Barnen heter Bea, Filip, Elvira, Teo och Sigge.

    Jag skulle smaksätta min egen glass med små chokladbitar och vaniljstång.

    Hälsningar Sandra
    santtu_nyberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  84. barnen heter. Elvia, bea, filip, teo o sigge.

    jag skulle ha kaksmulor i glassen, underbart gott =)

    har även länkat i bloggen:
    http://ericasmamma.blogg.se/2011/april/tavling-glassmaskin.html

    tessan_mustonen@hotmail.com

    SvaraRadera
  85. 1: Bea, Filip, Elvira, Teo & Sigge.

    2: Jag skulle smaksätta glassen med marabou apelsinkrokant.

    Lindali__88@hotmail.com

    SvaraRadera
  86. Svar på fråga 1: Sigge vill ha banan i sin glass
    Svar på fråga 2: Jag skulle ha smaksatt det med melon, hehe :)

    länk till inlägget : http://chies.blogg.se/2011/april/obhnordica-noonewantsforever.html#comment

    SvaraRadera
  87. Jag vill vara med!

    Fråga 1: Barnen heter Bea, Filip, Elvira, Teo och Sigge :)
    Fråga 2: Jag skulle smaksätta min glass med krossade polkagrisar, då polkagrisglass är min absoluta favorit och en riktigt sommarhit! Både söt och fräsch på samma gång.

    Guldstjärna: Har tipsat om tävlingen här: http://towinornot.blogg.se/2011/april/glassmaskin.html

    Mail: lindahedberg@live.se

    SvaraRadera
  88. bea
    filip
    elvira
    teo
    sigge

    Jag skulle vilja göra bananglass med vit choklad i! :D ( matildasoet@live.se )

    SvaraRadera
  89. Hallå där!

    Barnen heter bea, filip, elvira, teo & sigge.

    Jag skulle smaksätta min glass med philadephia ost, kolasås och pitagenötter. Mums! =)

    SvaraRadera
  90. Glasstrollen heter:

    Filip
    Elvira
    Sigge
    Bea
    Teo

    Föreställ dig detta: Fluffig gräddglass med bitar av seg maräng,kanderade pecannötter och smultron...och en uns kardemumma.
    "Annas midsommardröm" skulle den heta. Efter mitt eget lilla glasstroll givetvis.
    Hon fyller år mitt i sommaren och vi skulle forma glassen i en sockerkaksform och strö nyplockade smultron ovanpå- som tårta!
    Håll tummar och tår!
    // Karin

    SvaraRadera
  91. Dom vackra barnen heter Bea, Filip, Elvira, Teo och Sigge,
    min glass skulle jag smaksätta med melon och små daim kulor.Denna tävlingen passar oss perfekt eftersom vi älskar glass,om vi vinner så får vi göra våran egna melon glass jippie....
    Stor Glass Kram från cillan
    cillan792@hotmail.com

    SvaraRadera
  92. Barnen hette sigge, bea, filip, elvira och teo.
    Jag skulle göra någon god fruktglass!

    Ps. Jag länkade min kompis blogg, för jag har ingen blogg själv, kan få kontakt på det sättet om jag vinner

    SvaraRadera
  93. Jag vill absolut vara med :)
    Barnen heter Bea, Filip, Elvira, Sigge & Teo :)
    Jag skulle smaksätta min glass med Vaniljstång och krossad dajm :)
    http://tostberg.blogg.se/tavlingar/2011/april/glassmaskin-30-april.html

    SvaraRadera
  94. Svar på fråga 1:
    Bea, Filip, Elvira, Teo och Sigge.

    Svar på fråga 2:
    Jag skulle smaksätta min glass med mango och vindruvor eftersom att det är världens bästa frukter! ;D

    Länk till inlägget jag skrev:
    http://pitchi.blogg.se/2011/april/tavlingar.html

    E-postadress:
    josefine.neumann@hotmail.com

    SvaraRadera
  95. Jag vill gärna vara med i tävlingen då jag är en riktig glasstoking!

    Svaret på frågorna är:
    1. Bea, Filip, Elvira, Teo och Sigge.
    2. Jag skulle smaksätta vaniljglass med marabou schwizernöt, havssalt och hallon. Dessutom lite grädde på toppen! Har fått för mig att det kan bli en ganska god kombination.

    Jag har dessutom börjat följa dig på Bloglovin'.

    Mail: mormorsruta@hotmail.com

    SvaraRadera
  96. Hej jag är jättegärna med och tävlar! Håller tummarna! vart med och tävlat om denna grej förr men inte haft turen med mig.. hoppas man har det här! =)
    Svar: barnen heter: Bea,filip,elvira,teo,Sigge
    Sigge vill ha banan

    Jag skulle blanda med choklad eftersom jag älskar just chokladglass.. men jordgubbar i oxå? ;)
    Har även gillat dej på bloglovin och följer dej nu!!
    Kram Bea
    tigersweet1@hotmail.com

    SvaraRadera
  97. Svar: Barnen heter Bea, Teo, Elvira, Sigge och Filip.

    Jag skulle smaksätta min glass med lakrits. En av mina favorit godisar, men som glass kan man inte köpa den. Skulle sedan säker hitta på massa olika smaker med frukter och godis. Skulle jätte gärna vilja smaka en glass med smak av tropiska frukter, så gott!

    Följer dig via bloglovin.
    Mail: jennyvuongs@hotmail.com

    SvaraRadera
  98. Vill absolut vara med och svaret är sigge elvira leo bea och filip

    Jag skulle smaksätta min glass med banan och kola och sen på slutet lite maränger. Mums

    Länkar här
    http://familjengranberg.blogg.se/2011/april/vinn-en-glassmaskin.html

    Kram Linda
    karlssongranberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  99. barnen som är med i filmen heter bea, filip, sigge, elvira och teo.

    finns väldigt många olika smaker jag skulle prova, men först skulle jag nog prova marabou choklad & apelsin, fantastisk kombination!

    SvaraRadera
  100. sigge!
    jag skulle smaksätta med choklas och kokossmak. mums. martina_holst@hotmail.com

    SvaraRadera
  101. 1. JA, alla barn smakar på glassen =)
    2. Jag skulle smaksätta min glass med bitar av god mörk choklad minst 70% och hasselnötter. Mums!

    Tack för en bra blogg och ha en trevlig Valborgshelg!
    (jennysmail@gmail.com)

    SvaraRadera
  102. Japp, alla barn smakar/äter glassen:)
    mango och choklad är fortfarande mitt svar på smaken ja skulle göra:)

    SvaraRadera
  103. Hej
    Ser att ni gillar havtorn och förstått hur nyttigt det är. Vill ni beställa mera är ni välkommna. Vänligen Fredrik Larssen
    www.larssens.se

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar