måndag 4 april 2011

Springschema dag 1

Nu har jag börjat med träningsschemat jag fick av min Pappa för att jag ska klara av att springa 5 Kilometer den 12 Maj. För er som inte vet det ska jag springa Vår Ruset. (Jag behöver en till som anmäler sig till laget!!) Detta gjorde mig verkligen motiverad!! Det är många av er där ute som har bett om träningsschemat också, bilden gick ju tyvärr inte att klicka på. Jätteroligt att ni vill vara med och köra samtidigt! Min pappa vill att jag ska berätta för alla att schemat egentligen är tänkt att vara under 10 veckor, men eftersom det blev lite tight med tiden eftersom loppet är redan den 12 Maj så fick han klämma ihop det. Man ska alltså lägga in fler vilodagar! Idag är det 4 April och på schemat stod det Promenad/Löpning 10 minuter. Eftersom jag fortfarande är lite sjuk så skippade jag löpningen, men tog en lite längre promenad istället.

Det blev en promenad på 2.4 km. Det tog 30.26 minuter och det blev en genomsnittshastighet på 12.40 minuter per Km. Jag förbrände 146 kalorier. Och på kartan ser ni vägen vi gick. Till Lidl och tillbaka :) Vi skulle köpa vaniljstång till den hemgjorda glassen vi ska göra :) Fast inte idag då. Så kalorierna förblir förbrända! haha.

4 kommentarer:

  1. Är det en app till mobilen? Då kan du behöva ställa in den till att mäta i km och inte i miles ( här står det ju i miles). Vi fick ställa om Toms runkeeper till km.

    SvaraRadera
  2. Ah smart!! Haha. Sånt där fattar inte jag :) hur gör man det då?

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag gör en fuling och härmar dig. Kollar vad du tränar varje dag och gör samma, så får man hoppas att jag blir lika fit! ;D

    SvaraRadera
  4. Jag brukar i bland sätta upp ett R.P.K mål som jag ska klara inför en utmaning. R= ett resultat t.ex "att klara springa 5 km" P= processmål, om jag inte klarar resultatet så har jag i alla fall gjort allt vad jag kunnat för att klara R målet ( socialt, mentalt, teknik, fysik). Klarade man inte riktigt R och P så har man satt upp sitt K mål. K-målet är den känslan man sätter upp för utmaningen om nu inte resultatet uppfylls eller om processen inför inte lyckades så ska jag ha ett känslomål (ha roligt, ej få ont, etc.) att klara. Nu blev detta väldigt teoretiskt och rörigt kände jag.
    // kram Pappa

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar