fredag 8 april 2011

Morgonutmaning

Godmorgon!! Jag tänkte starta denna dagen med en utmaning: Jag fick nämligen denna utmaning av Annika och självklart tänker jag utföra den!

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

"Du kan gärna introducera ett gosedjur eller snuttefilt redan från början"

 2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En Post-it lapp som hänger på hyllan. På den står det "B=91 M=85" och jag har ingen aning om vad det betyder och varför jag har hängt den där. Suck. Då förloras liksom meningen med post-it kom ihåg lappar när jag inte ens kan tyda mina egna kryptiska meddelanden.

3. Vad var det senaste du såg på tv?

Det var nog BigBrother igårkväll.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

Oj vad svårt. Jag tror 8.39 (Rätt svar var: 09.08) så jag är nöjd. Jag brukar ha fel på timmar.

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

TV:n står på i bakgrunden och det är typ COPS på eller nått.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Igår när jag och Magnus var ute och gick en promenad.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

Jag läste genom mina favvobloggar.

8. Vad har du på dig?
Det vill jag knappt svara på. Mina mysbyxor som det står "åhej" i röven på. En skabbig T-shirt som det står "wille" på. Och ett par äckliga mormortrosor, som är gudomligt sköna. Hemmalivet är verkligen glamoröst!

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?

Jag drömde att jag var i affären och köpte 10 brödlimpor. Sen träffade jag någon jag kände i affären och då berättade jag att Wille hade påsklov så jag bunkrade upp. Jag vet inte vad det betyder. Men jag tror det är för vi skämtar så mycket om att Wille kommer äta oss ur huset när han blir äldre.

10. När skrattade du senast?

Det måste varit när jag busade med Wille innan, för 20 minuter sedan.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Fyra tavlor hänger äntligen uppe igen. Med bilder som vi tagit själva på "vår, sommar, höst och vinter"

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Vad menas med det? Jag har inte sett något konstigt, men det har hänt väldigt mycket konstigt här hemma. Spöket som är i farten!:)

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Utmaningar är alltid kul!

14. Vilken var den senaste film du såg?

Det var Cell211 i förrgår, jag hade fått den rekommenderad av en vän, men jag tyckte den var kass!

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

HUS!!!! ett underbart stort härligt öppet luftigt ljust hus med en stooor Pool och härlig trädgård.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Alla kanske inte känner till att jag tänker börja plugga igen. Inte till lärare. Jag tänker börja på nytt! Denna gången satsar jag på Media och Kommunikationsprogrammet.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Att det skulle vara omöjligt att göra barn illa.

18. Tycker du om att dansa?
Jag dansar gärna, men inte bra.

19. George Bush? Bryr mig inte

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Wille resp Stina

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Ja verkligen! Fast inte resten av livet, men i alla fall något/några år.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
"SURPRISE!!"


24. Vilka vill du ska svara på de här frågorna?
Sofie, Rose-Marie, Lotta, Marie, Andrea, Alexandra, Elin, Josefin
Sen utmanar jag ALLA som vill!!! Skicka gärna en länk till mig så jag får läsa!:)

Några som gjort utmaningen
Viktoria.
Alexandra
Ylva

6 kommentarer:

  1. Hej Erika!
    Såg att ja vunnit en valfri grej från goodiebagen, så himla kul:)

    försökte skicka mejl till dej, men de verka inte funka, därför ja skriver här!

    Kan ja bara välja vad som helst, eller hur gör ja nu? :)

    kram

    SvaraRadera
  2. Tänkte tjuva utmaningen och utmana mig själv. Hoppas det är OK. Jag länkar ju självklart till dig!

    SvaraRadera
  3. Tog ditt sista svar som en utmaning och svarade på frågorna jag också! :)

    http://annebo.blogg.se/2011/april/utmanad.html

    SvaraRadera
  4. Den här ska jag göra såklart. Bör väl komma upp efter 01...ska bara se klart Seven först :-)

    SvaraRadera
  5. Svårt att låta bli :)
    http://frusvensson.se/2011/april/morgonutmaning-pa-kvallen.html

    Och ja, nu ser det rätt ut :) Och mina ögon börjar tack och lov vänja sig vid den nya färgen..

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar