tisdag 26 april 2011

Willes namngivelseceremoni

I Lördags hade vi namngivelseceremoni till Wille. Jag vet inte riktigt om man ska kalla det ceremoni för vi hade ingen direkt ceremoni. Det var mer en ursäkt för att både min familj och Magnus familj skulle få träffas samtidigt och ha det trevligt. Det är svårt att få ihop alla samtidigt annars, när man bor så långt bort. Men sedan var det självklart Wille som var i centrum. Vi blev rätt så många i vår lägenhet och jag är glatt överraskad att alla fick plats. Vi var 16 personer allt som allt och alla kunde sitta runt samma bord. Det var roligt.

Festen började med att vi bjöd på Italiensk Buffé som vi hade beställt från Ströms Kök och Catering. Vi kände att det skulle bli lättast så. Det kanske inte är så värst påskigt. Men det var helt fantastiskt gott! Så här såg Menyn ut:


Meny Italien
Mozzarellagratinerad kycklingfilé, lufttorkad skinka, salami,
pastasallad med ruccola, soltorkad tomat & parmesan,
mozzarellasallad med basilika & tomat,
sallad på potatis, bondbönor & dill,
tomat & ruccolapaj,
pesto, marinerade oliver, grissini, gorgonzola, medelhavsbröd.



Förstå att det var gott! Först så tyckte vi att det såg ut att vara väldigt lite mat för alla. Vi blev oroliga att det inte skulle räcka. Men man tänker ju inte på att det var så många olika rätter. Folk åt och åt och det tycktes ändå aldrig ta slut. Tillslut satt alla med stolarna utskjutna från bordet och ett och annat skärp var på väg att spricka :) Det var första gången vi beställde Catering men absolut inte sista. Så otroligt smidigt. Ströms Kök och Catering får 5 E på skalan! Bra pris, Punktliga, och underbart god mat!!


Efter maten så skulle jag och Magnus tala lite. Det blev inget ordentligt tal. Jag försökte skriva tal men det gick inte. Jag satt med tårarna i halsen så fort jag skulle påbörja. Det är svårt att beskriva hur underbart det är med barn, och jag kunde helt enkelt inte få ner det på pappret. Även fast jag annars inte brukar ha svårt för att formulera mig. Det blev en liten kort förklaring över hans namn. Karl Erik Wille Walter. Karl kommer från Magnus sida, ett släktnamn. Erik är släktnamn på min sida. Wille är också ett släktnamn på min sida kan man säga. Vi heter Wilhelmsson i efternamn och både morfar, mamma och Jag har blivit kallade Wille i våra liv. Walter är Magnus efternamn. Wille är alltså tilltalsnamnet.

Sedan delade vi ut en present till Willes faddrar. Magnus hade valt hans två bröder Håkan och Anders, och jag hade valt min syster Emmelie. Så nu har Wille tre underbara faddrar. De fick en liten avgjutning av Willes 6-månaders fot på, och sen hade jag gjutit hjärtan och detta hade jag målat och skrivit lite på. Det blev ändå rätt sött i slutändan, från början såg det ut som ren katastrof och det var nära på att faddrarna blev utan nått. Det var väl mer en symbolisk gåva helt enkelt. Ingenting vi förväntar oss att ni ska ha liggandes framme :)

Sedan var det Willes tur att få paket. Han fick helt underbara presenter. Alldeles för mycket pengar som han säkert kommer spendera på alldeles fel saker när han blir äldre. Han kommer säkert tågluffa, köra rally, hoppa fallskärm eller något annat farligt som kommer skrämma skiten ur mig. Sånt är livet antar jag :) Av min syster fick han en Gåvagn så nu ska vi lära oss att gå här hemma tyckte Wille och har nog slickat av och inspekterat varenda cm på vagnen redan :)


Efter paketen åt vi efterrätt. Där hade vi också dukat upp en liten buffé fast detta hade jag gjort nästan alldeles själv. Eller Marängtårtan och Maripantårtan hade jag gjort själv. Finare tårtor har man ju sett men dom var ändå rätt så goda. Chokladtårtan även kallad "Wille-Tårta" gjorde min mamma och Magnus mamma hade med sig kakor, rulltårta, bullar som vi kunde smaska på under helgen och som även det var med på buffén. Ser smaskigt ut eller hur? :) Om ni undrar så är det ett litet fågelbo på Marsipantårtan, det var inte så att jag råkade spilla choklad och försökte rädda situationen, nej nej. Det var planerat från början att det skulle bli ett fint litet kaosaktigt fågelbo, jag har gjort kycklingarna själv av kavelmarsipan:) Och om ni ser på Marängtårtan så har jag skrivit Wille i choklad. Det är ett mäkta handarbete detta! :) Ser ni fint mönster på mammas tårta också. Ja otroligt fin Wille-Tårta. Som kommer bli en tradition garanterat, för den är utsökt!

Sedan var det dags för banen att leta påskägg. Det blev väl inte så mycket letande direkt, mer så att Magnus mer eller mindre gav barnen äggen tillslut. De var fullproppade med Godis. Självklart vill man äta allt godis på en och samma gång och det slutade med att det låg halvöppnade kladdiga godisar i princip överallt här hemma sen. hahah. Jag hittade till och med en fastkletad på min pilatesboll :)

Detta var Willes "Ceremoni" och vi hade jättetrevligt. På kvällen gick vi sedan ut och tog några öl tillsammans och det hela slutade med att Wille sov i princip HELA natten. En underbar dag helt enkelt! Nu har familjen Walter återvänt till Skåne och det känns rätt så tomt här nu. Vi längtar tills vi får träffa er igen! Tack för att ni kom hit. Och tack min Familj också för att ni kom. Speciellt Farmor! En riktig Krut-tant som kom hit. Över 90 år är hon men piggare får man leta efter. Tack alla för att ni kom och gjorde denna dagen speciell och tack för alla presenter också. Otroligt! Och sen måste jag ju även tacka ströms kök och catering som var riktiga höjdare på att laga italienskt! :)

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni hade :D så fina bilder du har fotat :) heter din son "Karl Erik Wille Walter"? eller missförstod jag mig :P?

    SvaraRadera
  2. Maten såg jättegod ut, låter som om det var en riktig höjdare! :)

    SvaraRadera
  3. sofia p (maffianen)26 april 2011 kl. 19:58

    Ser ut och låter jättemysigt! och vilka himla fina tårtor!!! :)

    SvaraRadera
  4. Ni verkar verkligen fått till en lyckat fest för lilla Wille. Och maten såg ju underbart god ut! Kram

    SvaraRadera
  5. svar: ok. tack, då vet jag :) vilket vackert namn din son har :D

    SvaraRadera
  6. Det låter verkligen som en riktigt fin ceremoni! Och maten ser jättegod ut :) Härligt att allt gick bra! kram kram

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar