torsdag 7 april 2011

Wille 6 Månader

Idag fyller min pojke halvt. Det är otroligt vad tiden nu helt plötsligt går jättesnabbt. Det har nästan känts som om tiden stått still ett tag, men plötsligt rasslar den förbi och de senaste 2-3 månaderna har verkligen gått supersnabbt. Nu får tiden gärna sakta ner igen, så jag får mysa och njuta av bebistiden. Snart börjar Wille krypa och då får man väl inte en lugn stund över :) 

Wille 6 Månader
*Säger "aboo" som första favorit ljud
*Byter leksaken mellan händerna
*Gillar att sitta i sin gå-stol och titta på tv
*Smultronmärket börjar dra sig tillbaka
*Älskar vatten i alla former!
*Skrattar när jag pruttar honom på magen
*Skrattar när jag skrämmer honom
*Älskar när man skakar honom från sida till sida
*Nya smaker: Välling, Äppelgröt, Fisk, kalops, smörgås, gurka, mjölk, ost.
*Sover gärna på mage
*Äter inte burkmat
*Tycker om att bli fotograferad
*Gillar när man smyger på honom
*Älskar musik, all sorts!
*Luggas, rivs, sparkas och slåss hårt!
*Kan inte stå still, hoppar och hoppar
*Blir väldigt lätt förkyld
*Kan ta upp sin napp själv när han tappat den och sätta in den igen
*Sitta själv rekord 5 sekunder
*Är kittlig på revbenen
*Hatar att få på sig vantar och strumpor
*Äter nu max 2 gånger per natt
*Sover fortfarande väldigt dåligt om nätterna
*Tittar på sina leksaker när han tappar dom
*Sträcker sig efter saker han vill ha
 Och så mycket mycket mer :)  
Grattis min älskade grabb på din 6 månaders dag!! :)

5 kommentarer:

  1. Ja må han leva på sin halvårsdag! :D

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! Grattis till Wille! :)

    SvaraRadera
  3. Grattis till lillen! Visst är det häftigt att se de små växa och bli större och kunna mer! Är så tudelat.. snart kommer de vara stora och inte behöva sin "gamla mamma" längre ;)

    Hoppas ni får en toppendag!

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar