söndag 17 april 2011

Tur, Sömn och Ägg

Godmorgon! Vilken underbar dag, fast lite blåsig. Igårkväll gjorde jag mitt första pass på cherry. Det var åtta månader sedan jag jobbade senast och jag har aldrig varit ifrån croupier jobbet så länge på sju år. Tänk att det gått sju år sedan jag började. Det är ju stört. Nu känner jag mig gammal. Chefen skrattade när jag berättade att jag var på 6-månaders kontroll med Wille, "Nej du Erika, 6 veckors kontroll menar du ju", tror ni mig nu när jag säger att krogvärlden står still? :) Jag gjorde ett superpass så det var kul att börja starkt!

Sedan vill jag också berätta att Wille sov i eget rum, för första gången! Vi bestämde oss igår att det var dags, och vi tänkte att kanske Wille tycker att det är dags också med tanke på att han sover så himla dåligt inne hos oss. Mycket riktigt. Han vaknade kl 00.00 för att äta 150 ml. Sedan vaknade han kl 02 och hade en liten vakenperiod till 02.45 men sen efter det sov han ända fram till 7. Alltså vaknade han endast 2 gånger varav 1 gång åt han. Detta har ju aldrig hänt. Så vi får hoppas att detta var tjusningen och att Wille nu kan sova skönt om nätterna i framtiden också.

Idag ska vi gå en promenad till rusta för att köpa billigt påsk-pynt. Jag brukar aldrig pynta inför påsken men nu ska ju Willes namngivelseceremoni ske på just påskafton så då måste vi ju ha påskfint här hemma. Därför ska jag, Magnus och Wille blåsa och måla ägg idag, för Magnus har varit ute och plockat påskris. Myskväll hemma hos familjen W helt enkelt :)


2 kommentarer:

  1. Vad skönt för er att han sovit så länge! Sova i egen säng is the shit :) Jag tror man stör varandra jättemycket. Stora tjejen sov inne hos oss tills hon var 1,5 år, fast i egen säng. Men från 1-1,5 år sov hon sämre på nätterna, tror det var för att vi störde varandra. Sen sov hon jättebra direkt vi flyttade över henne till eget rum. Ostörd nattsömn är jätteskönt för både liten och stor :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas han börjar sova bättre nu då :)
    För oss vände det ju också när Noa började sova i eget rum :)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar