tisdag 12 april 2011

Förtrollande rum

Wille har börjat gilla gå-stolen. Nu när han förstår att det går att gå i den! :)
Hej!
Idag har vi varit hos Eva och fikat lite jag och Wille. Så fick jag gosa rejält med hennes söta Astrid medan Wille lånade hennes säng för en liten eftermiddagslur. Det var någonting magiskt med Astrids rum. Wille somnade av sig själv inne i sängen, visserligen efter några gångers in och sätta in nappen vändor, men ändå. Sedan skulle Eva hämta någonting och går in på rummet efter ca 1 timme, då ligger Wille vaken och bara tittar och funderar och myser. Efter ca 10 minuter till så ligger han fortfarande som förtrollad av att titta på allt som fanns på väggarna. Det har aldrig hänt förr. Wille brukar verkligen göra det tydligt för oss att han vaknat genom att börja gråta/skrika direkt. Men inte nu. Nu var han så nöjd så. Jag funderar på om det kanske är för tråkigt i sovrummet. Vi har ingenting på väggarna vid spjälsängen. Har ni saker på väggarna? Har ni tips på någonting era små tycker om att vakna och titta på?

4 kommentarer:

  1. Vi hade en fin mobil med små söta djur. Kalle kunde ligga i en timme och "prata" med de innan han ville komma upp.

    SvaraRadera
  2. Ja det kanske är smart det! Men jag som inte vill att han ska typ "leka" i sängen. Jag har hört att det kan göra dom förvirrade. Fast iofs kan ju inte sömnen bli sämre än vad den är. Så det är väl dags att testa något nytt! :)

    SvaraRadera
  3. jag hade väggdekor från www.jollyroom.se


    ang min dyslexi så är det mest när det gäller läsningen som jag har enorma problem. Jag kan sida och läsa tillexempel ett blogginlägg 5-10 ggr innan jag har fått in i skallen vad det är jag har läst.
    sen har jag rätt stora svårigheter när det gäller stavning. Men jag har en bra sida ( http://www.petnoga.se/ ) som jag använder mig utav för att få det så rätt stavat som möjligt när jag skriver blogginlägg och kommentarer..

    SvaraRadera
  4. Vi har bara haft en speldosa hängandes vid hans huvud, som han själv kan dra upp, så den spelar en truddelutt. :) Sen har han sin snutte som han alltid ligger och myser med. Den har han bara när han sover och han kan länge ligga kvar o bara plocka med den efter han sovit. :)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar