söndag 3 april 2011

Namngivelseceremoni?

Positivt överraskad vart jag i morse när Magnus väckte mig och berättade att mina föräldrar skulle komma till oss om en timme. Även fast jag bara sovit i fyra timmar så hoppade jag ur sängen! Sånt uppvaknande skulle jag vilja ha oftare :) De kom för att lämna ett bord så att alla får plats här när vi ska ha Willes namngivelseceremoni. Tack för det! Sen var dom väl sugna på lite Willegos också antar jag. Jag förstår dom. Jag är sugen på att gosa med honom hela tiden, även när jag är mitt under ett gos! :)Men till det jag skulle fråga om, Ni som haft namngivelseceremoni, hur gjorde ni? :) Vi vill ju ändå att hans namngivelseceremoni ska bli lika minnesvärd som om det vore i en kyrka, bara det att vi inte vill ha massa kyrkligt helt enkelt. Jag vill ha tips tips tips!

Tröja: Parvel, Åhlens.
Byxor: Kappahl

1 kommentar:

  1. Vi hade en namngivningscermoni för Olivia.
    Vi började med en tipspromenad där alla frågor handlade om Olivia. Allt från vilket datum hon föddes till vad hennes bvc-sköterska heter osv. Frågorna och svaren använde jag sedan för att hålla ett litet tal om hur Olivias födsel gick till, vad hon gillar att göra och varför vi valde just namnet Olivia. Ja allt som kan vara spännande för släktingar att höra.
    Vi planterade även ett träd som ska få växa upp tillsammans med Olivia. Efter att det var planterat så skålade vi och hälsade henne välkommen till världen på så vis. Det var ungefär det vi gjorde. Mycket lyckat och mysigt! Lycka till. Kram

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar