fredag 29 april 2011

Runkeeper

Jag använder mig av appen "runkeeper" till min iphone som håller koll på hur långt jag går genom GPS. Den är verkligen jättebra! Det motiverar mig lite extra också. Jag ska bli bättre på att sätta på den varje gång, för då får jag bättre koll på hur mycket jag går, hur snabbt, kaloriförbränning, osv. Det blir mycket roligare då.

Så i April har jag varit ute och gått/joggat 12 gånger totalt 45 km alltså ett genomsnitt på ca 3.5 km per gång. Jag har förbränt 4533 kalorier. Det är lite roligt när man tänker på att 4500 kalorier är väl typ en pizza? Och det är vad jag förbränt på hela månaden, hahaha. Fast jag har ju absolut gått mer än så här. Jag har bara inte använt mig av appen. Men nu ska jag försöka sätta på Appen så fort jag går ut och går. Oavsett om det är bara är till Ica. Allt ska registreras för att öka motivationen! Så i Maj ska jag försöka gå minst 2 gånger per dag. Så får vi se om det blir något resultat :)

6 kommentarer:

  1. Är med i en viktklubb hos Apan Anna (http://apans.se/)och det fungerar jättebra för mig =) behöver bli lite taggad och det är roligt att läsa om andras framsteg. Har ingen Iphone men har inhandlat en stegräknare som jag har tänkt få upp till 10000 varje dag =)

    SvaraRadera
  2. Jag är med i Willvin Walkers som denna gång håller på i en månad och nu har hållt på sen i tisdags.
    Det ger en otrolig push! Där är det dessutom inte de som gått flest steg som vinner utan de som kämpat bäst, vilket inte nödvändigtvis behöver vara samma sak :-)

    SvaraRadera
  3. En vanlig margerita pizza (ost och tomatsås) ligger på ungefär 1000 kcal (:

    SvaraRadera
  4. Bra tips! den ska jag också skaffa

    SvaraRadera
  5. Är själv så otroligt förtjust i appen att jag bestämde mig för att starta en tävling med den. Kanske något som intresserad dig och lyckas motivera dig ännu mer? :)

    http://biggest-loser.se/tavla-med-runkeeper/

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar