onsdag 6 april 2011

Utslag runt ögonen

Nappen kommer från namnnappen.se
Godmorgon!! Nu behöver jag era kloka tips igen, som vanligt kan tyckas. Nu har Wille fått massa utslag i ansiktet igen. Så som hormonplitorna när han var yngre. Det är förmodligen för att han torkar av munnen med handen när han äter och sen gnuggar handen i ögonen direkt efter. Han har ju hela ögonen fyllda med allt var det nu kan vara. När Wille äter har han verkligen mat i hela ansiktet. Så nu har han börjat gå utslag runt ögonen och runt munnen. Dom kliar nog inte, men det verkar ändå vara jobbigt att ha dom för hans ögonlock blir så hi. Men kan man göra åt dessa utslag? Någon som har något bra tips?

6 kommentarer:

  1. Kan kanske vara något i maten han inte tål, typ paprika eller tomat?!
    Anders W

    SvaraRadera
  2. Ja kanske det. Det enda jag kan tänka mig är tomaten som var i fiskpurén. Men han fick utslagen innan han åt det. Annars är det bara "vanliga" morot, potatis, palsternacka, osv som han ätit. Men han kliar sig i ögonen hela tiden när han äter, som om han vore trött, fast han inte är trött. Det gör han oavsett vad han äter. Vad beror det på tro?

    SvaraRadera
  3. Men han kanske är allergisk mot morot eller något. bara tänkte om han börjar klia sig i ögonen ofta när han äter?

    SvaraRadera
  4. det e inte antibiotikan han reagerat på?

    SvaraRadera
  5. o du oliver klias sig i ögonen som en reaktin när det e lite varmt alltså maten kramis

    SvaraRadera
  6. Hej! Googlade utslag runt ögonen och hittade ditt blogginlägg.. Min son har likadant, kom du på sen vad det var för nåt? /Tina

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar